Lehed

  • Kodu
  • Raamatud
  • Autorid
  • Edetabelid
  • Minust
  • Proovikivi RTE

kolmapäev, 15. august 2012

Judith McNaught

s. 10.05.1944

Judith McNaught ootas oma esimese käsikirja avaldamist aastaid ning kaotas traagilises õnnetuses oma abikaasa vahetult enne esmateose ilmumist. Sellele vaatamata on ta suutnud luua mitmeid ülimenukaid armastusromaane ning panna aluse ajaloolisele regendi alamžanrile, kujundades kogu armastusromaanide žanri läbi aastakümnete.

Judith sündis 1944-ndal aastal California väikelinnas, sai ärijuhtimise hariduse, abiellus arstiga ning sai kaks last – tütre Whitney ja poja. Ta lahutas peatselt pärast seda. Judith töötas erinevatel kõrgetel ametikohtadel, sealhulgas filmimaailmas ning esimese naistegevjuhina CBS raadiojaamas.

Oma teise abikaasa, Micheal „Mike“ McNaught’iga kohtus ta filmigrupi direktori assistendina tehes General Motorsi heaks filmi. Mike oli General Motorsi avalike suhete juht. Nad abiellusid ning kahepeale kokku oli neil seitse last (kaks naise eelmisest abielust ning viis mehe eelmisest abielust). Abikaasa julgustas Judithit kirjutama, olles talle toeks kui kirjastajad aastaid tema teoseid tagasi lükkasid.

McNaught esimene käsikiri oli „Whitney, My Love“, mille ta kirjutas aastatel 1978-1982. Käsikiri lükati tagasi, mispeale ta kirjutas ja suutis maha müüa raamatu „Tender Triumph“ 1982. aasta alguses. Judithi esimese müüdud raamatu „Tender Triumph“ kaas saabus Judithile 20. juunil 1983 – päev pärast traagilist õnnetust, milles hukkus tema abikaasa.

„Micheal McNaught oli minu suurim armastus, minu parim sõber ja minu truim liitlane. /…/ Viis pikka aastat vaatas ta minu „Whitney“ käsikirja koostamist. Ta tõi mulle kohvi kabinetti, kui ma töötasin, ta kallistas mind, kui käsikiri tuli tagasi taaskordse äraütleva kirjaga. /…/

Lõpuks kirjutasin ma raamatu „Tender Truiph“ ning /…/ müüsin selle maha. Järgmise pooleteise aastaga /…/ kirjutasin ma raamatut „Whitney, My Love“ korduvalt ümber, kui Mike ja mina ootasime innukalt Harlequinilt raamatu „Tender Triumph“ kaant minu nimega saabuvat. 19-ndal juunil 1983 suri Mike õnnetuses. 20-ndal juunil saabus lõpuks raamatu kaas. Kolm kuud pärast seda osteti ära „Whitney, My Love“. /…/ Ma ei olnud sellest elevil ning olin vaevu teadlik, kui „Tender Triuph“ ilmus raamaturiiulitele. /…/

See avaldas minu kirjutamisele tohutut mõju. Kui ma hakkasin taas ärkama oma õnnetusest ning isolatsioonist, vaatasin ma ringi ja taipasin, et ma pole oma kannatustes üksi. Teised naised – lesed ja lahutatud naised – olid igal pool mu ümber, kasvatades oma lapsi, toime tulemas, kohanemas surma leinaga ning lahutuse agooniaga. Minus äratas aukartust omaenda soo hämmastav julgus ja järeleandmatu meelekindlus. /…/

Neil aastail pärast Michaeli surma olen ma soovinud portreteerida naisi nagu me oleme ja nagu me olla suudame – lojaalsed, vaprad, lahked, kartmatud. Ja mis põhiline, ühendatud oma toes üksteisele.“

Kuna Judith polnud teadlik kirjutamata reeglitest, mis valitsesid regendi romaanide hulgas, olid tema kirjutatud raamatud erilised – need olid pikemad, sensuaalsemad, tunduvalt emotsionaalsemad kui harjutud ning vaimukad. Vaatamata hilisele edule, olid Judith McNaught raamatud väga edukad ning edaspidi võeti žanri kirjutamisel malli tema teostest.

Kui Judith oma karjääri alustas, oli ta üks vähestest ajalooliste armastusromaanide autoritest. 1985-ndal aasta aga turg plahvatas ning täitus kiiresti kümnete uute sama žanri viljelevate autoritega. 1990-ndal aastal vahetas Judith žanri ning hakkas looma kaasaegseid romaane, et pakkuda lugejatele originaalsemat lugemist. Aja möödudes hakkas ta järjest rohkem lisama oma teostesse põneviku elemente.

Žanrist olenemata on tema raamatud kiiretempolised, kangelannad aga tugevad, lojaalsed, kaastundlikud ning intelligentsed.

Judith McNaught on kirjutanud kokku veidi alla 20 raamatu ning pälvinud oma töö eest mitmeid auhindu.

Vaata Judith McNaught ingliskeelseid raamatuid Amazonis.

 

Eesti keeles välja antud:


1999

Double Standards
(1984)

2000

Remember When
(1996)

2000

Night Whispers
(1998)

2003

Someone to Watch Over Me
(2003)

 

Allikad:

http://en.wikipedia.org/wiki/Judith_McNaught

http://www.likesbooks.com/mcnaught.html

http://www.fantasticfiction.co.uk/m/judith-mcnaught/

http://www.judithmcnaught.com/





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar